LUGN HEMMAKVÄLL

Idag har jag spenderat några timmar i hammarbacken på läktaren för att titta på innebandy. Vallentunas herrar vann & det gjorde även dj :) Därefter åkte jag hem & sen lagade jag middag - ris & kycklinggryta - riktigt gott blev det! :D Lämnar recept här nedan! :D

Ikväll blir det en lugn hemmakväll med älsklingen, vi blev bjudna hem till jessica men älsklingen hade haft mycket på jobbet & jag börjar få huvudvärk :/ Vi får ta det en annan dag! :D

Nu ska ni få receptet :)

Kycklinggryta med ris

2 kycklingfiléer

1½ msk vit balsamvinäger

½ msk kycklingfond

1 vitlöksklyfta

2,5 dl matlagningsgrädde

oregano

salt

peppar

vitpeppar


Gör såhär:

Skär kycklingen i små bitar & stek sedan i stekpannan. Blanda vit balsamvinäger, kycklingfond, några matskedar matlagningsgrädde & oregano i ett glas. Pressa vitlöksklyftan i glaset & rör om. När kycklingbitarna är genomstekta kryddar du med salt, peppar & vitpeppar. Häll sedan i resten av matlagningsgrädden & blandningen i glaset i stekpannan. Låt puttra på plattan tills du tycker att såsen är lagom tjock.


Koka ris enligt anvisning. Servera med sallad :)


Hoppas ni andra har en underbar lördag, ta hand om varandra :)

Puss&kram


Kommentarer
Postat av: Curve

Emmet, det är ju ett hemligt recept...!!!



Du får ju inte avslöja det.. :P

2009-11-07 @ 19:16:12
Postat av: emmet

oh sorry kompis ;) ska jag ta bort inlägget? :P

2009-11-08 @ 13:24:58
URL: http://floorballemmet.blogg.se/
Postat av: Curve

haha nej det behöver du inte..

Vi får väl bjuda dina läsare på en magisk smakupplevelse!!

2009-11-08 @ 14:30:37
Postat av: emmet

absolut, den är verkligen magisk! :D

2009-11-08 @ 14:41:10
URL: http://floorballemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0